środa, 7 maja 2014

Mądrość dziecka


Jak tylko przeczytałam wymianę zdań pomiędzy moją znajomą Karoliną a jej Córką (zresztą Twoją imienniczką), po prostu wiedziałam, że muszę do Ciebie o niej napisać.

Córka: Mamo zrobisz mi śniadanie?
Mama: Chyba nie mam wyjścia
Córka: Ależ masz, popatrz tam są drzwi

Ta scenka uświadomiła mi, że dorośli tracą ostrość widzenia rzeczy takimi jakimi są i to ich potem gubi.

Córeczka mojej znajomej ma 3 latka i widzi świat mądrzej i piękniej niż niejeden znany mi dorosły.

Bo widzisz, z każdej sytuacji jest jakieś wyjście. Jednak, aby je znaleźć, trzeba mądrze rozejrzeć się dookoła siebie i działać. 

Nie wiem czemu tak jest, ale u wielu ludzi wraz z  osiąganiem metryklanej dojrzałości  w słowniku jest coraz więcej:  nie mogę, nie dam rady, nie mam wyjścia, to się nie uda. 

Coraz mniej w dorosłych jest  dziecięcego spróbuje raz jeszczę, mogę, chcę, potrafię, coś wymyślę.

Miejsce dziecięcego entuzjazmu u wielu zastępuję marazm, a dzięcięcą radość i wiarę wypiera nuda i  źle rozumiany racjonalizm.

Warto przyglądać się dzieciom i uczyć się od nich, bo jak powiedział mój mistrz Yoda "Zaiste umysł dziecka niezwykły jest" :)

Teraz Ty kochanie jesteś moim nauczycielem. Kiedy patrzę na Ciebie jak z mozołem pracujesz nad nauką przemieszczania, jak niezrażona niepowodzeniami podejmujesz kolejne próby raczkowania, wstawania i stawiania pierwszych kroków, to naprawdę odbywam wielką życiową lekcję.

Patrząc na Twoje zmagania zrozumiałam, iż wielkimi sprzymierzeńcami sukcesu są wytrwałość, niezmordowany entuzjazm i Ktoś lub Coś co pomoże zregenerować siły.

Teraz generatorem Twojej radosnej energii jestem Ja i Tata. Chwila przytulenia w naszych ramionach, drobny całus, albo uśmiech sprawiają, iż ochoczo podejmujesz kolejne próby.

Ty cały czas działasz Iduś, szukasz nowych rozwiązań, badasz, eksplorujesz. Starasz się zweryfikować działaniem każdą najmniejszą "żarówkę" pomysłu, która zapala się w Twojej głowie.

Szkoda, że dorośli tego nie robią, mielibyśmy wtedy więcej wspaniałych wynalazków, fiilmów, kompozycji, wierszy i książek.

Gdyby każdy dorosły zachował entuzjazm i wytrwałość dziecka...... aż się uśmiecham do tej wizji :)

Życzę Ci Iduś by mądrość, entuzjazm i dziecięca radość zostały w Tobie do końca.

Byś zawsze widziała drzwi i drogę do osiągania swoich celów i co więcej umiała je otworzyć wyjść naprzeciw marzeniom i je spełniać

Tego życzę Ci z całego serca Mama

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz