środa, 30 kwietnia 2014

W krainie dystansu....


"Witamy w krainie dystansu..." to cytat zaczerpnięty z twórczości mojej koleżanki Magdy :) W czasach licealnych spotykałyśmy się na wakacjach i faktycznie zapamiętałam Ją, jako "uśmiech". Bo to co Magdę wyróżnia z tłumu to z pewnością szczera radosna twarz i uśmiech, także ten wyglądający z oczu.

Czy Magda  ma "wszystko" - nie wiem, bo już od bardzo dawna nie miałam sposobności z nią porozmawiać, wiem jednak  na pewno, iż ma ona tą tajemną wiedzę, że szczęście i radość są w nas, no i ma dystans do siebie, świata i ludzi co czasem "podglądam" w jej blogowych wpisach.

Chcę Ci Kochanie napisać słów kilka o dystansie z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, iż uważam, iż jest on niezbędnym elementem by żyć szczęśliwie i radośnie a po drugie, dlatego, iż w ubiegłą niedzielę w Rzymie, miała miejsce podwójna kanonizacja i jako osoba wierząca postanowiłam Ci przybliżyć choć troszeczkę dwóch wyświęconych Papieży, okazuje się bowiem, iż obaj mieli oni dystans :)

Zaczynając od Jana XXIII, opowiadał On, iż kiedyś odwiedził Go anioł i powiedział mu, by "nie traktował On siebie zbyt poważnie".

To najlepsza anielska rada jaką słyszałam. 

Wiesz znam wiele kobiet, które powinny z niej skorzystać. Ja sama czerpię z niej na co dzień. 

Być może kiedyś sama doświadczysz godzin przed lustrem, kiedy w niezdecydowaniu będziesz mierzyć kolejne stroje by wyglądać perfekcyjnie. Wtedy przypomnij sobie radę Anioła,weź oddech, złap dystans i "nie traktuj siebie tak poważnie", bo naprawdę od źle dobranego koloru apaszki, bluzki czy czapki świat się nie zawali :) :)

Być może kiedyś poślizgniesz się na lodzie lub potkniesz się na chodniku wśród tłumu gapiów i będziesz miała chęć by zapaść się pod ziemię ze wstydu, wtedy przypomnij sobie radę Anioła, weź wdech, złap dystans i "nie traktuj siebie tak poważnie".

Być może kiedyś, ktoś powie Ci komplement taki jak mnie moja przyjaciółka Weronika, cytuje "pięknie Ci w tych okularach, bo zasłaniają Ci pół twarzy.." :), wtedy przypomnij sobie radę Anioła, weź oddech, złap dystans, śmiej się z tego i "nie traktuj siebie tak poważnie".

Może kiedyś tak jak mojej koleżance podczas wspinaczki na drzewo pękną Ci spodnie, wtedy przypomnij sobie radę Anioła, weź oddech, złap dystans i "nie traktuj siebie tak poważnie".

Może kiedyś tak jak Mnie przyjdzie Ci wybierać suknie ślubną w krótkim czasie a Panie w salonach ślubnych będą na Ciebie patrzeć jak na kosmitę, bo przecież "suknię trzeba wybierać minimum rok wcześniej", wtedy przypomnij sobie radę Anioła, weź oddech, złap dystans i "nie traktuj siebie tak poważnie".

Może kiedyś tak jak Ja doświadczysz zmian jakie dokonują się w ciele w wyniku ciąży, porodu, upływu czasu, wówczas weź oddech, złap dystans, "nie traktuj siebie tak poważnie"i koniecznie się uśmiechnij, bo z uśmiechem wygląda się piękniej w każdych okolicznościach przyrody :).

Może kiedyś w dniu Twojego ślubu tak jak to było u Mnie i u Taty spadnie śnieg, i będzie baaaardzo zimno, wówczas weź oddech, złap dystans i "nie traktuj siebie tak poważnie".

Dystans to jeden z kluczy do lekkości, radości i szczęścia.

Drugi kanonizowany Papież, nasz rodak Jan Paweł II, znany był z zabawnych powiedzeń i z tego, że lubił żartować. Kiedy był już bardzo chory i dziennikarze pytali Go o Jego zdrowie, zwykł odpowiadać, "że niestety nie wie jak się czuje, bo nie czytał jeszcze porannej prasy" :)

On miał dystans.

Wielcy ludzie są Wielcy między innymi dlatego, że mają dystans do Siebie i Świata.

Prawdziwie Wielkiego człowieka można poznać między innymi po tym, jak porusza się w krainie dystansu :)

Iduś życzę Ci byś była Wielka :) 

Kocham Cię, Mama

4 komentarze:

  1. Czasem ten makijaż wykonany na przysłowiowym kolanie dodaje nam więcej uroku niż nie jedna godzinami dopracowywana kreska, suknia ślubna kupowana w ostatniej chwili będzie najcudowniejszą na świecie (widziałam), a śnieg w dniu ślubu i to jeszcze w październiku urokliwą niespodzianką, bo przyjaciele będą zawsze przy nas, bez względu na pogodę - los i tak zrobi swoje dlatego warto cieszyć się każdą chwilą nawet jeśli czasem chciałoby się zapaść pod ziemię
    uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie Kochana :) ten śnieg, ta sukienka a przede wszystkim Wy wszyscy tam ze mną, to było coś o wiele wiele piękniejszego, niż mogłam sobie kiedykolwiek wymyśleć :) :) dziękuję :)

      Usuń
  2. Ależ cudne towarzystwo mi się trafiło! :) Dzięki Ewa, wzruszyłam się... Nie wiem, czy mam wszystko, ale mam duuuużo, naprawdę więcej, niż mi się czasem wydaje. Dystansu ciągle się uczę... Iduś słuchaj Mamy ;) Dystans jest ważny, bo dzięki niemu żyje się łatwiej! Buziaki Kochane. Magda


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myśłałam, że Ci się spodoba :) :) Jeśli dystansu się ciągle uczysz to znaczy, że jesteś bardzo dobrą uczennicą :) ściskamy Cię mocno i jak cię ochota najdzie na zwiedzanie Berlina to czuj się zaproszona :) :) cmok cmok

      Usuń