czwartek, 31 lipca 2014

tik tak tik tak.... rzecz o władzy nad czasem


Oglądałam Iduś film, który mnie poruszył i pozytywnie zaskoczył. Śpieszę się by podzielić się z Tobą refleksjami, które we mnie wzbudził i zachęcić Cię do obejrzenia go kiedyś. Tytuł filmu to "Czas na miłość". Miałam do niego chyba 3 podejścia, bo początek bardzo mnie zniechęcał, myślałam o nim "kolejna komedia romatyczna i to w dodatku niezbyt śmieszna" i wyłączałam po kilku minutach. Przyszedł jednak taki wieczór, że postanowiła ten film "zmęczyć" jako, iż kolejna osoba z grona moich znajomych mi go polecała.



Okazało się ku mojemu zdumieniu, że film wcale nie był męczący ani głupi. Co więcej miał przesłanie i morał "taki mój", taki bliski moim poglądom i sercu a przy okazji zupełnie nieźle bawił :).
Filmu nie będę Ci opowiadać, bo wierzę głęboko, ze przyjdzie taki dzień, że obejrzymy go sobie wspólnie siedząc na kanapie otulone ciepłym mięciutkim kocem z kubkami gorącego kakao w dłoniach. Jednak chciałam Ci powiedzieć dlaczego ten film stał się dla mnie ważny i dlaczego będę do niego wracać.

Po pierwsze film mówi dużo i mądrze o czasie. Główny bohater Iduś ma pewną zdolność, może On w czasie podróżować. Większość ludzi pewnie powie, iż to zdolność niezwykła i będą ubolewać, że sami takiej nie posiadają. Jednak ja zdradzę Ci sekret, który poznałam kiedyś dzięki wspaniałej książce "Czarodzieje mogą wszystko", do której przeczytania gorąco Cię zachęcam. Sekret brzmi: każdy z nas ma zdolność panowania nad czasem :) Jak to możliwe zapytasz?? Otóż każdego dnia o poranku, kiedy otwierasz oczy, budzi się z Tobą twój własny prywatny zegar. Kierują nim Twoje postanowienia. Kiedy mówisz jego wskazówkom, to będą piękne sekundy, piękne minuty, piękne godziny, to będzie mój czas w drodze ku moim marzeniom, Twój zegar Cię słucha i tyka wystukując radosną, pełną spełnienia melodię życia. Kiedy jednak o poranku, z zachmurzonym zmarszczonym czołem karzesz mu wystukiwać rytm nudy i niespełnienia, on także to zrobi. Ty nim kierujesz, zawsze o tym pamiętaj. Dobrze pokierowanego i wykorzystanego czasu nie ma powodu cofać, bo nie jest stracony. Masz władzę nad swoimi minutkami życia, są one tylko Twoje,mądrze korzystaj z tej władzy!!!!!

Po drugie film pokazuje ważny i nieunikniony aspekt życia - rozstania. Nieodłącznymi elementami naszego życia są narodziny - czyli powitania pełne radości, miłości i nadziei i śmierć - czyli rozstania pełne żalu, tęsknoty i bólu. Przyznam Ci się szczerze, że mimo nieuchronności obu, do tego drugiego zupełnie nie umiem się przygotować. Dlatego rozstania pokazane na filmowym ekranie niezmiennie od lat sprawiają, iż po policzkach płyną mi łzy a w głowie jak mantra wybrzmiewa modlitwa by jak najmniej było mi dane w życiu takich rozstań doświadczać, szczególnie z ludźmi dla mnie znaczącymi, za którymi tęsknota byłaby wielka a pustka powstała w wyniku ich braku ogromna. I choć do drugiego aspektu życia kompletnie nie umiem się przygotować to mam na niego jeden sprawdzony sposób, który daje mi spokój. Tym sposobem jest roztropne korzystanie z minut życia i wykorzystywanie ich na to co naprawdę ważne, czyli na spotkania z tymi, których kocham. Rozstania nie unikniemy, jednak czas między dzień dobry a do widzenia należy tylko do nas, dlatego niezmordowanie wypełniajmy go czułością i miłością. Otulaj Iduś tych których kochasz, w czasie, który jest Wam dany, otulaj siebie nimi i ich sobą, by w momencie rozstania było jak najmniej żalu z niewykorzystanego czasu.

Film wzbudza też entuzjazm do życia, i po zakończeniu jego projekcji na napisach końcowych w sercu rodzi się chęć by każdą następna minuta była wypełniona życiem i miłością. To dobre kino, bo każdy projekt, który ma na celu pokazanie, że zwykłe życie jest tak naprawdę niezwykłym cudem ma sens. Każdy taki projekt daje nadzieję na przemianę, a nawet jeden przemieniony spełniony człowiek jest prezentem dla świata, bo od niego biorą początek zmiany w innych ludziach.

Korzystaj z władzy nad czasem Kochanie i każdego dnia wyznaczaj swoim wskazówkom rytm tykania, niech będzie on rytmem spełnienia, pełnym radości przeżywanej chwili.

Kocham Cię, Mama



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz