poniedziałek, 30 czerwca 2014

Rzecz o tym, że Księżniczka powinna wyjąć groszek by się wyspać.....


Iduś jeśli będziesz chciała, to z pewnością będę Ci czytać bajki :) Wszystko wskazuje na to, że tak będzie bo już teraz jesteś małym miłośnikiem książek.

Przyznam Ci się jednak szczerze, że ja niektóre bajki uważałam i uważam do tej pory za głupie. Najbardziej w dzieciństwie nie lubiłam "Księżniczki na ziarnku grochu".

Po pierwsze nie mogłam zrozumieć jak "groszkowy" test może wykazać u kogoś królewskie geny.  

Po drugie porównując się z bohaterką z bajki (pamiętasz, że porównywanie do innych do niczego dobrego nie prowadzi - to jawny dowód na to) czułam  się jak gruboskórny słoń, no bo jakoś nie mogłam sobie wyobrazić, że ziarnko groszku mogło by zakłócić mój sen, no i troszkę zazdrościłam księżniczce tej delikatności. 

No a po trzecie, to już w połowie historii korciło mnie, by tej nieszczęsnej księżniczce powiedzieć, że żeby się wyspać i nie mieć podkrążonych oczu itp. musi po prostu wstać, sprawdzić co ją uwiera, pościelać od nowa łóżko i już.

Patrząc z perspektywy wiem, że test "ziarenkowy" nic o drugim człowieku nie mówi, poza tym, czy potrafi się On o siebie zatroszczyć i działać.

Wiem też, że delikatność nie ma nic wspólnego z  byciem bierną "mimozą", którą była bohaterka bajki. I można być bardzo delikatnym, wrażliwym i silnym jednocześnie i nie dać sobie wejść, królewiczom i ziarenkom "groszku" na głowę.

Wiem też, że jak nas coś "uwiera" w życiu to trzeba działać wbrew zmęczeniu. Bierne przyjmowanie kolejnych "ziarenek" groszku w naszym życiu i ciągłe pozwalanie na to by ktoś inny "ścielał" nasze życie do niczego  dobrego nie prowadzi. Stare przysłowie mówi, że "jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz", ja powiem, że to czym wypełnisz swoje  dzisiejsze jestem, w makro skali wpłynie na kształt całego Twojego życie.

Dziś wolę "wyjmować" groszek i żyć dokładnie tak jak chcę, nawet za cenę tego, że w oczach części świata nie będę Księżniczką. Będąc sobą nigdy nie jest się posopolitym, pamiętaj :)


Życzę Ci Iduś byś zawsze miała siłę dbać o jakość Twojego życia. 

P.s. Dla mnie nie jesteś Księżniczką, jesteś prawdziwą Królową, która ma władzę nad swoim "jestem".

Całusy, Kocham Cię Mama


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz