wtorek, 26 stycznia 2016

Nie żyj za karę


Dziś Kochanie chciałam się z Tobą podzielić radami moich pięknych i mądrych fit instruktorek :)

Uwielbiam ruch: rower, biegi, i wszelkie formy fitnessu. Odkąd jesteś na świecie troszkę szkoda mi czasu na dojazd do klubu, więc znalazłam "w sieci" instruktorki o kojących głosach, pięknych uśmiechach i dobrej energii, emanującej od nich z ekranu.

Jedna z nich to instruktorka Jogi, Adriene, która bardzo często radzi: znajdź to co sprawia, ze czujesz się dobrze. (Find what feels good)

Banalne? Niby tak, ale czasem mam wrażenie, że w dobie reklamy, licznych możliwości wyboru, i wszechobecnym hałasie, niewielu z nas potrafi dotrzeć do tego co go prawdziwie uszczęśliwia. Po prostu często płyniemy z prądem: inni jadą na takie, a nie inne wakacje, to my też, inni jedzą to i to, to my też, inni oglądają te filmy, to my też. Jeśli sprawia nam to prawdziwie radość to nie ma nic złego w naśladowaniu, ale jeśli w ten sposób zatracamy siebie, świadomość swoich prawdziwych potrzeb, to jest już gorzej.

Dlatego zachęcam Cię Iduś, żyj blisko siebie, znajduj to co Ciebie cieszy. Poznaj siebie.

Jak mawia Adriene: "skorzystaj z możliwości i zatroszcz się o swoje ciało, swój umysł",  ja dodam także o swoje emocje, swoją duszę. Warto dbać o wszystkie 4 obszary, tego nauczyła mnie Pani Iwona Majewska - Opiełka.

Adriene mówi to w kontekście treningu jogi, ja mówię to w kontekście życia: skorzystaj z możliwości, by  tu na ziemi, w tym ciele, z tą duszą, z tym umysłem, z tym sercem, prawdziwie zatroszczyć się o Siebie, skorzystaj z możliwości życia w pełni.

Moja druga ulubiona instruktorka Ola Żelazo, podczas niektórych treningów powtarza: "Uśmiechnij się. To jest Twój czas. Wszystko co tu robisz, robisz dla siebie, dla lepszego samopoczucia." Ola mówi to w kontekście treningów, ja powtórzę znów jej słowa w kontekście życia:

Uśmiechnij się. To jest Twój czas. Wszystko co tu robisz, robisz dla Siebie, dla lepszego samopoczucia.

A wiesz co jest w tym najpiękniejsze? Robiąc coś dobrego dla Siebie, uszczęśliwiasz jednocześnie świat. Bo szczęśliwy i spełniony człowiek, to wielka radość i wielka pomoc dla innych ludzi i istot.

Dlatego pamiętaj:

1. Znajdź to co sprawia, ze czujesz się dobrze

2. Skorzystaj z możliwości życia jaką ci dano i zatroszcz się o Siebie.

3. Uśmiechnij się, bo to jest Twój czas.

Nie żyj za karę. Nie dokarmiaj serca goryczą, umysłu zmartwieniami, duszy zgiełkiem i złością, a ciała brakiem akceptacji. Skorzystaj z możliwości, że żyjesz otul się miłością, wypełnij serce życzliwością dla siebie i świata, umysł dobrymi myślami, duszę ciszą, która pozwoli Ci na spotkanie z boskim pierwiastkiem Ciebie, a ciało przytulaj kiedy tylko możesz, bo to ono jest Twoim wiernym towarzyszem tu na ziemi.

Skorzystaj z możliwości i żyj w pełni szczęścia.

Kocham Cię mocno Iduś, Mama

4 komentarze:

  1. Piękne. Pozdrawiam z sanatorium, miejsca, w którym właśnie troszczę się o siebie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu. Dobrze, że znalazlaś czas na zadbanie o Siebie. Pięknego czasu, i niech odżyją sily <3

      Usuń